Algemene voorwaarden

Bij Struct hechten we veel waarde aan duidelijke en eerlijke afspraken. In deze algemene voorwaarden leggen we uit welke rechten en plichten gelden bij het gebruik van onze diensten en producten. Zo weet je precies waar je aan toe bent en wat je van ons kunt verwachten.

We streven ernaar om onze samenwerking zo transparant en soepel mogelijk te laten verlopen, in overeenstemming met de geldende wet- en regelgeving.

Lees deze voorwaarden zorgvuldig door en neem gerust contact met ons op als je vragen hebt.

ARTIKEL 1. | DEFINITIES

In deze algemene voorwaarden worden de volgende termen, steeds met hoofdletter aangeduid, in de navolgende betekenis gebruikt.

  1. Struct Marketing: de gebruiker van deze algemene voorwaarden, gevestigd aan Kennedystraat 28, 5427 CJ te Boekel, ingeschreven in het Handelsregister onder KvK-nummer 96316446.
  2. Klant: iedere natuurlijke of rechtspersoon, althans handelend voor doeleinden die binnen zijn beroeps- of bedrijfsactiviteit vallen, met wie Struct Marketing een Overeenkomst heeft gesloten of beoogt te sluiten.
  3. Partijen: Struct Marketing en de Klant gezamenlijk.
  4. Overeenkomst: iedere overeenkomst tussen Partijen in het kader waarvan Struct Marketing zich jegens de Klant heeft verbonden tot het verlenen van Diensten.
  5. Diensten: de dienstverlening waartoe Struct Marketing zich in het kader van een Overeenkomst jegens de Klant heeft verbonden, waaronder, doch niet uitsluitend en in de meest ruime zin des woords, begrepen kan zijn het vervaardigen en opleveren van een Werk, online marketing, zoals zoekmachine-optimalisatie en social media-adverteren, social media-beheer (waaronder ook contentcreatie en accountbeheer), data-optimalisatie, websiteonderhoud, webhosting, domeinnaamregistratie en ondersteuning bij de uitvoering van marketingprojecten op interim-basis.
  6. Werk: een werk in de zin van de Auteurswet dat in het kader van de Overeenkomst door of namens Struct Marketing en in opdracht van de Klant wordt vervaardigd, zoals een website of social media-content, zoals video’s, foto’s en andere afbeeldingen.
  7. Aanbod: een aan de Klant gericht mondeling dan wel Schriftelijk aanbod van Struct Marketing met de strekking om door aanvaarding daarvan door de Klant een Overeenkomst tot stand te brengen, waaronder, doch niet uitsluitend, begrepen kan zijn, een offerte van Struct Marketing, een door Struct Marketing opgemaakt en door Partijen te ondertekenen contract, maar ook een mondeling aanbod.
  8. Schriftelijk: communicatie op schrift, communicatie per e-mail of enige andere wijze van communicatie die met het oog op de stand der techniek en de in het maatschappelijk verkeer geldende opvattingen hiermee gelijk kan worden gesteld.

ARTIKEL 2. | ALGEMENE BEPALINGEN

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk Aanbod, iedere Overeenkomst en alle daaruit tussen Partijen voortvloeiende rechtsverhoudingen.
  2. Deze algemene voorwaarden zijn eveneens van toepassing op Overeenkomsten voor de uitvoering waarvan derden door Struct Marketing worden betrokken.
  3. De toepasselijkheid van de eventuele algemene voorwaarden van de Klant, onder welke benaming dan ook aangeduid, wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
  4. Van het bepaalde in deze algemene voorwaarden kan uitsluitend uitdrukkelijk en Schriftelijk worden afgeweken, bijvoorbeeld middels het Aanbod. Indien en voor zover het bepaalde in deze algemene voorwaarden afwijkt van hetgeen Partijen uitdrukkelijk en Schriftelijk zijn overeengekomen, geldt hetgeen Partijen uitdrukkelijk en Schriftelijk zijn overeengekomen.
  5. Vernietiging of nietigheid van een of meer van de bepalingen uit deze algemene voorwaarden of de Overeenkomst als zodanig, laat de geldigheid van de overige bedingen onverlet. In een voorkomend geval zijn Partijen verplicht in onderling overleg te treden teneinde een vervangende regeling te treffen ten aanzien van het aangetaste beding. Daarbij wordt zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling in acht genomen.

ARTIKEL 3. | AANBOD EN TOTSTANDKOMING VAN DE OVEREENKOMST

  1. Elk Aanbod is vrijblijvend, ook in geval is aangegeven dat het Aanbod voor slechts een bepaalde tijd geldig is. Struct Marketing kan zijn Aanbod nog herroepen tot meteen, althans zo spoedig mogelijk na aanvaarding daarvan door de Klant.
  2. De Klant kan geen rechten ontlenen aan een Aanbod dat een kennelijke fout of vergissing bevat.
  3. De Klant kan voorts geen rechten ontlenen aan een Aanbod dat gebaseerd is op door de Klant verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens.
  4. Iedere Overeenkomst komt, onverminderd het bepaalde in lid 1, tot stand op het moment dat de Klant het Aanbod, op de eventueel daartoe door Struct Marketing aangegeven wijze, heeft aanvaard. Indien de aanvaarding van de Klant afwijkt van het Aanbod, komt de Overeenkomst niet conform deze afwijkende aanvaarding tot stand, tenzij Struct Marketing anders aangeeft.
  5. Indien Struct Marketing de Klant, naar aanleiding van een mondeling gesloten Overeenkomst, een Schriftelijke bevestiging daarvan verstrekt, wordt geacht dat deze bevestiging de Overeenkomst juist en volledig weergeeft, tenzij de Klant ter zake binnen twee werkdagen na ontvangst van de bevestiging gemotiveerd en Schriftelijk heeft geklaagd.
  6. Indien de Klant de Overeenkomst op naam van een andere natuurlijke of rechtspersoon sluit, verklaart hij door het aangaan van de Overeenkomst daartoe bevoegd te zijn. De Klant is naast deze (rechts)persoon hoofdelijk aansprakelijk voor de nakoming van de verplichtingen uit die Overeenkomst.

ARTIKEL 4. | DUUR, OPZEGGING EN ANNULERING VAN DE OVEREENKOMST

  1. De Overeenkomst eindigt zodra de Diensten zijn afgerond (zoals in geval van het maken en leveren van een Werk) of de overeengekomen duur is verstreken. Indien uit de aard en/of strekking van de Overeenkomst niet voortvloeit dat deze eindigt zodra de Diensten zijn afgerond en geen bepaalde duur is overeengekomen, geldt de Overeenkomst als aangegaan voor onbepaalde tijd.
  2. Een Overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan, eindigt door Schriftelijke opzegging met inachtneming van een opzegtermijn van een maand, tenzij uitdrukkelijk en Schriftelijk een andere opzegtermijn is overeengekomen. Opzegging geschiedt tegen het einde van de maand.
  3. Als de Klant de Overeenkomst tussentijds annuleert of zich niet aan de eventueel toepasselijke opzegtermijn houdt, heeft Struct Marketing het recht om een vergoeding te eisen voor de winst die daardoor misgelopen wordt. Dit bedrag is hetzelfde als wat Struct Marketing zou hebben ontvangen als de Overeenkomst op de normale manier was geëindigd. Bij een uurtarief wordt de verwachte tijdsbesteding van Struct Marketing als uitgangspunt genomen voor de berekening van deze vergoeding. Een door Struct Marketing redelijkerwijs vastgestelde verwachting van de tijdsbesteding is bindend voor de Klant.

ARTIKEL 5. | WEBSITEONDERHOUD

  1. In het kader van een Overeenkomst betreffende websiteonderhoud zal Struct Marketing periodiek updates van de betreffende website doorvoeren zodat de website technisch up-to-date blijft. Bij de prijs van het websiteonderhoud zijn, tenzij uitdrukkelijk en Schriftelijk anders is overeengekomen, in ieder geval begrepen:
  • technische updates: regelmatige updates van het contentmanagementsysteem, plugins en thema’s, teneinde de veiligheid en prestaties van de website te waarborgen;
  • beveiliging en back-ups: het implementeren van passende beveiligingsmaatregelen en het maken van periodieke back-ups ter voorkoming van dataverlies en beveiligingsinbreuken;
  • snelheidsoptimalisatie: het verbeteren van de laadtijden van de website door onder meer caching, beeldoptimalisatie en code-minificatie;
  • bugfixes en probleemoplossing: het snel verhelpen van technische storingen, foutmeldingen en compatibiliteitsproblemen;
  • monitoring en rapportage: het doorlopend monitoren van uptime, prestaties en beveiligingsrisico’s, alsmede het verstrekken van periodieke rapportages aan de Klant.

Tenzij uitdrukkelijk en Schriftelijk anders is overeengekomen, zijn niet bij de prijs van websiteonderhoud inbegrepen:

  • andere werkzaamheden dan het verhelpen van gebreken van de website, waaronder in elk geval begrepen het voor technisch functioneren van de website niet noodzakelijke aanpassingen;
  • het verhelpen van gebreken die door toedoen van de Klant zijn ontstaan.
  1. Tenzij uitdrukkelijk en Schriftelijk anders is overeengekomen, verbindt Struct Marketing zich niet tot bepaalde reactietermijnen ten aanzien van door de Klant medegedeelde gebreken of het verrichten van preventief onderhoud op bepaalde dagen en tijden.

ARTIKEL 6. | DERDEN

  1. Struct Marketing is te allen tijde bevoegd de uitvoering van de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk over te laten aan derden en aldus derden bij de uitvoering van de Overeenkomst te betrekken. De toepasselijkheid van artikel 7:404 en 7:407 lid 2 van het Burgerlijk Wetboek is uitgesloten.
  2. Deze algemene voorwaarden zijn mede bedongen ten behoeve van de eventuele derden die Struct Marketing bij de uitvoering van de Overeenkomst betrekt. Derhalve kunnen deze derden, voor zover het recht op nakoming van de betreffende bedingen naar hun aard of strekking niet uitsluitend voorbehouden kan zijn aan Struct Marketing, jegens de Klant een beroep doen op de bepalingen van deze algemene voorwaarden als ware zij, in plaats van Struct Marketing, zelf partij bij de Overeenkomst.
  3. Het is mogelijk dat de eventuele derden die in verband met de uitvoering van de Overeenkomst door Struct Marketing worden ingeschakeld, hun aansprakelijkheid ter zake willen beperken. Struct Marketing gaat ervan uit, en bedingt zo nodig bij deze, dat de met hem gesloten Overeenkomst de bevoegdheid inhoudt om een dergelijke aansprakelijkheidsbeperking mede namens de Klant te aanvaarden.

ARTIKEL 7. | VERPLICHTINGEN VAN DE KLANT IN HET ALGEMEEN

  1. De Klant is gehouden om steeds alle informatie (waaronder in een voorkomend geval content, zoals afbeeldingen e.d. mede begrepen), die voor de opzet en uitvoering van de Overeenkomst redelijkerwijs relevant is, zo spoedig mogelijk als voor die opzet c.q. uitvoering van de Overeenkomst is vereist, volledig en op de eventueel daartoe door Struct Marketing voorgeschreven wijze, aan Struct Marketing te verstrekken. De Klant staat in voor de juistheid van alle door hem aan Struct Marketing verstrekte informatie.
  2. De Klant dient Struct Marketing voorts steeds alle voor de uitvoering van de Overeenkomst vereiste medewerking te verlenen, waaronder mede begrepen het verlenen van alle bevoegdheden en autorisaties, zoals het verstrekken van inloggegevens voor websiteonderhoud en online marketing, die nodig zijn voor een deugdelijke uitvoering van de Overeenkomst. De Klant neemt alle redelijke maatregelen om de uitvoering van de Overeenkomst te optimaliseren.
  3. De Klant is zich ervan bewust dat de kwaliteit en tijdigheid van de door hem aan te leveren informatie en materialen, waaronder content, inloggegevens en andere technische gegevens, van directe invloed zijn op de voortgang en kwaliteit van de uitvoering van de Overeenkomst. Eventuele vertraging of gebrekkige uitvoering die het gevolg is van het niet tijdig of niet volledig aanleveren van deze gegevens, komt voor rekening en risico van de Klant.
  4. Wanneer werkzaamheden op locatie plaatsvinden, bijvoorbeeld voor het nemen van foto’s of het samenwerken met interne teams, dient de Klant geschikte werkruimten ter beschikking te stellen.
  5. Voor Diensten zoals zoekmachineoptimalisatie, websitecreatie en social media marketing is de Klant gehouden om op verzoek specifieke informatie of documenten te verstrekken, waaronder maar niet beperkt tot bedrijfsdoelen, merkidentiteit, bestaande website-inhoud, toegang tot analytische gegevens en relevante klantdata.
  6. De Klant dient voorts toegang te verschaffen tot de systemen en platforms die nodig zijn voor een correcte uitvoering van de werkzaamheden, waaronder inloggegevens voor CMS-platforms (zoals WordPress), social media-accounts, advertentieaccounts (zoals Google Ads), e-mailmarketingtools en andere relevante toepassingen.
  7. Indien vereist voor de uitvoering van de Diensten, zoals SEO of advertentiecampagnes, dient de Klant op verzoek inzicht te verschaffen in het beoogde doelgroepsegment, bijbehorende voorkeuren of strategische uitgangspunten.
  8. Indien en voor zover medewerkers van of leidinggevenden binnen de organisatie van de Klant, dan wel door de Klant ingeschakelde derden bij de uitvoering van de Overeenkomst worden betrokken, staat de Klant ervoor in dat deze personen tijdig ter beschikking staan van Struct Marketing en dat zij alle medewerking verlenen teneinde een deugdelijke uitvoering van de Overeenkomst mogelijk te maken.

ARTIKEL 8. | TERMIJNEN

  1. Struct Marketing spant zich in de eventuele uitvoerings- en/of opleveringstermijnen waartoe hij zich jegens de Klant heeft verbonden, na te komen, doch zijn deze termijnen uitsluitend te beschouwen als indicatieve, niet-fatale termijnen. Het verzuim van Struct Marketing treedt niet eerder in dan nadat de Klant Struct Marketing Schriftelijk in gebreke heeft gesteld, in welke ingebrekestelling een redelijke termijn voor de nakoming is vermeld en Struct Marketing na het verstrijken van de laatstbedoelde termijn nog steeds met de nakoming in gebreke is.
  2. Indien Struct Marketing voor de uitvoering van de Overeenkomst afhankelijk is van door de Klant te verstrekken gegevens of anderszins te verrichten inspanningen, en deze gegevens niet tijdig worden aangeleverd c.q. deze inspanningen niet tijdig worden verricht, is Struct Marketing gerechtigd de uitvoering c.q. oplevering op te schorten voor de duur van de vertraging.
  3. Verzuim van Struct Marketing biedt de Klant recht op ontbinding van dat gedeelte van de Overeenkomst waarop het verzuim betrekking heeft, doch nimmer recht op aanvullende of vervangende schadevergoeding.

ARTIKEL 9. | WERKEN: UITVOERING, AANPASSINGEN EN KLACHTEN

  1. Onverminderd hetgeen ter zake uitdrukkelijk en Schriftelijk is overeengekomen, worden Werken naar eigen technisch en creatief inzicht van Struct Marketing of de door hem ingeschakelde derde vervaardigd.
  2. De goedkeuring van de Klant van een door Struct Marketing opgeleverd concept van een Werk, leidt tot het definitieve Werk.
  3. De uitdrukkelijk en Schriftelijk overeengekomen revisierondes zijn bij de overeengekomen prijs inbegrepen. Een verzoek van de Klant tot aanpassing mag de eerder tussen Partijen gemaakte afspraken met betrekking tot het Werk, niet verlaten. Voorts geldt dat wijziging van geleverde foto’s en video’s uitsluitend mogelijk is ten aanzien van elementen die na de opnamedag redelijkerwijs nog bewerkbaar zijn, zoals wat betreft fotoshop of technische montage. Door de Klant gewenste aanpassingen van een Werk die niet bij de overeengekomen prijs zijn inbegrepen, worden, voor zover de gewenste aanpassingen redelijkerwijs mogelijk zijn, uitgevoerd tegen een nader overeen te komen meerprijs of uurtarief.
  4. De Klant dient bij de oplevering van een Werk dan wel een concept daarvan, binnen zeven dagen te onderzoeken of Struct Marketing de Overeenkomst deugdelijk is nagekomen c.q. de Klant aanpassingen van het concept wenst, en dient Struct Marketing daarvan binnen deze termijn Schriftelijk in kennis te stellen, bij gebreke waarvan geacht wordt dat het Werk aan de Overeenkomst beantwoordt c.q. de Klant het Werk als definitief aanvaardt.
  5. Afwijkingen tussen enerzijds het definitieve Werk en anderzijds hetgeen uitdrukkelijk is afgesproken, kunnen geen reden zijn voor afkeuring, compensatie, ontbinding van de Overeenkomst of schadevergoeding, indien zij van geringe betekenis zijn. Afwijkingen die, alle omstandigheden in aanmerking genomen, in redelijkheid geen of een ondergeschikte invloed op de gebruikswaarde van het Werk hebben, worden steeds geacht afwijkingen van geringe betekenis te zijn. Evenwel wordt op verzoek van de Klant en mits zulks redelijkerwijs van Struct Marketing kan worden gevergd, uitvoering gegeven aan aanpassingen tegen een nader overeen te komen meerprijs of uurtarief.

ARTIKEL 10. | KLACHTEN TEN AANZIEN VAN OVERIGE DIENSTEN EN FACTUREN

  1. Het bepaalde in dit artikel vindt toepassing op andere Diensten dan het vervaardigen van een Werk als bedoeld in het vorige artikel.
  2. De Klant is gehouden om iedere klacht omtrent de uitvoering van de Overeenkomst door of namens Struct Marketing binnen vijf werkdagen na constatering, althans het redelijkerwijs kunnen constateren van de door de Klant veronderstelde tekortkoming, Schriftelijk en gemotiveerd aan Struct Marketing kenbaar te maken, bij gebreke waarvan geacht wordt dat Struct Marketing ter zake aan zijn verplichtingen heeft voldaan en de Klant geen beroep meer kan doen op enige tekortkoming van Struct Marketing ter zake.
  3. Klachten over de hoogte van factuurbedragen dienen binnen zeven dagen na factuurdatum Schriftelijk bij Struct Marketing te zijn ingediend, bij gebreke waarvan het recht van de Klant om ter zake alsnog bezwaar te maken is komen te vervallen.
  4. Indien de Klant niet tijdig klaagt, vloeit er voor Struct Marketing uit een dergelijke klacht van de Klant geen enkele verplichting of aansprakelijkheid voort.
  5. Ook indien de Klant tijdig klaagt, blijft zijn verplichting tot volledige en tijdige betaling, alsmede zijn verplichting tot verdere nakoming van de Overeenkomst, bestaan.

ARTIKEL 11. | OVERMACHT

  1. Struct Marketing is niet verplicht de Overeenkomst (verder) na te komen indien en voor zolang hij daartoe niet in staat is als gevolg van overmacht. Onder overmacht wordt, naast hetgeen daaromtrent in de wetgeving en jurisprudentie wordt begrepen, verstaan, technische storingen, fouten en tekortkomingen van derden, downtime bij hosting, brand, ongeval of ziekte van personeel, stroomstoringen, storingen in communicatieverbindingen en dergelijke, waardoor nakoming van de Overeenkomst blijvend of tijdelijk onmogelijk is.
  2. Indien de overmachtssituatie de nakoming van de Overeenkomst blijvend onmogelijk maakt of langer dan drie maanden voortduurt of zal voortduren, zijn Partijen gerechtigd de Overeenkomst met onmiddellijke ingang te ontbinden.
  3. Indien Struct Marketing bij het intreden van de overmachtssituatie reeds gedeeltelijk aan zijn verplichtingen heeft voldaan, of slechts gedeeltelijk nog aan zijn verplichtingen kan voldoen, is hij gerechtigd het reeds uitgevoerde gedeelte c.q. nog uitvoerbare gedeelte van de Overeenkomst afzonderlijk in rekening te brengen als ware er sprake van een zelfstandige Overeenkomst. Overige schade als gevolg van overmacht komt niet voor vergoeding in aanmerking.

ARTIKEL 12. | OPSCHORTING EN ONTBINDING

  1. Struct Marketing is bevoegd de verdere uitvoering van de Overeenkomst op te schorten indien en voor zolang de Klant zijn reeds opeisbare verplichtingen uit de Overeenkomst (waaronder het bepaalde in deze algemene voorwaarden aldus mede begrepen) niet nakomt.
  2. Struct Marketing is bevoegd de Overeenkomst met directe ingang geheel of gedeeltelijk te ontbinden, indien de Klant zijn verplichtingen uit de Overeenkomst niet, niet tijdig of niet volledig nakomt. Indien de nakoming van de verplichtingen van de Klant ten aanzien waarvan hij tekortschiet, niet blijvend onmogelijk is, ontstaat de bevoegdheid tot ontbinding pas nadat de Klant Schriftelijk door Struct Marketing in gebreke is gesteld, in welke ingebrekestelling een redelijke termijn is vermeld waarbinnen de Klant zijn verplichtingen (alsnog) kan nakomen en de nakoming na verstrijken van de laatstbedoelde termijn nog steeds is uitgebleven. Het bepaalde in de vorige zin geldt niet indien Struct Marketing uit een mededeling van de Klant moet afleiden dat de Klant in de nakoming blijvend zal tekortschieten, in welk geval een ingebrekestelling dan ook zinloos is.
  3. Het bepaalde in de vorige twee leden geldt tenzij de tekortkoming van de Klant, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, de opschorting c.q. ontbinding met haar gevolgen redelijkerwijs niet rechtvaardigt.
  4. Tenzij de Klant zijn (toekomstige) betalingsverplichtingen jegens Struct Marketing reeds volledig is nagekomen, is Struct Marketing gerechtigd om de Overeenkomst met onmiddellijke ingang geheel of gedeeltelijk te ontbinden, indien de Klant in staat van faillissement verkeert, enig beslag op zijn goederen is gelegd of anderszins niet vrijelijk over zijn vermogen kan beschikken.
  5. Voorts is Struct Marketing gerechtigd de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de Overeenkomst onmogelijk is of ongewijzigde instandhouding daarvan in redelijkheid niet van hem kan worden gevergd.
  6. De Klant maakt nimmer aanspraak op enige vorm van schadevergoeding in verband met het door Struct Marketing op grond van dit artikel uitgeoefende opschortings- en/of ontbindingsrecht.
  7. Indien de grond die tot opschorting of ontbinding van de Overeenkomst heeft geleid, aan de Klant kan worden toegerekend (wat slechts in geval van lid 5 niet altijd zo hoeft te zijn), maakt Struct Marketing jegens de Klant aanspraak op vergoeding van de omzetderving die Struct Marketing dientengevolge lijdt.
  8. Indien Struct Marketing de Overeenkomst op grond van dit artikel ontbindt, zijn alle eventuele nog openstaande vorderingen op de Klant onmiddellijk opeisbaar.

ARTIKEL 13. | PRIJZEN, KOSTEN EN BETALINGEN

  1. Partijen komen de vaste (periodiek terugkerende) prijs en/of het uurtarief, alsook de eventuele bijkomende kosten die vooraf duidelijk zijn, uitdrukkelijk overeen. Indien het voor de uitvoering van de Overeenkomst noodzakelijk is om bij of nabij de locatie van de Klant te parkeren, is Struct Marketing gerechtigd de daarmee verband houdende parkeerkosten aan de Klant in rekening te brengen, ook indien dit niet uitdrukkelijk is overeengekomen.
  2. Alle door Struct Marketing vermelde en door de Klant aan Struct Marketing verschuldigde bedragen zijn exclusief btw, tenzij uitdrukkelijk en Schriftelijk anders is vermeld.
  3. Struct Marketing is steeds gerechtigd de overeengekomen prijs van een Overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan te wijzigen. Struct Marketing zal de Klant van een prijsverhoging uiterlijk twee maanden voordat de prijswijziging van kracht wordt in kennis stellen.
  4. Indien de Overeenkomst een langere doorlooptijd heeft dan een maand, geschiedt betaling maandelijks, met dien verstande dat voor domeinnaamregistratie, hosting en eventuele licenties jaarlijks wordt gefactureerd, tenzij uitdrukkelijk en Schriftelijk anders is overeengekomen.
  5. Struct Marketing is niet gehouden (verder) uitvoering te geven aan de Overeenkomst voor zolang de Klant in gebreke is met de voldoening van enige op hem rustende en reeds opeisbare betalingsverplichting jegens Struct Marketing.
  6. Betalingen dienen te geschieden op de daartoe door Struct Marketing aangewezen wijze, binnen de op de betreffende factuur vermelde termijn.
  7. In geval van betaling middels automatische incasso die wordt ingetrokken, of in geval een betaling wordt gestorneerd, dient de betaling alsnog middels overboeking te geschieden, binnen de door Struct Marketing op de betreffende factuur vermelde termijn. In geval van stornering is Struct Marketing voorts gerechtigd de aan de stornering verbonden kosten in rekening te brengen.
  8. Struct Marketing is gerechtigd de aan de Klant toekomende facturen uitsluitend per e-mail aan hem beschikbaar te stellen.
  9. De Klant is steeds gehouden te betalen zonder beroep op opschorting of verrekening.
  10. Indien tijdige betaling achterwege blijft, treedt het verzuim van de Klant van rechtswege in. Vanaf de dag dat dit verzuim intreedt, is de Klant, over het openstaande bedrag, een rente van 2% per maand verschuldigd, waarbij een gedeelte van een maand als volledige maand wordt aangemerkt.
  11. Alle redelijke kosten, zowel gerechtelijke, buitengerechtelijke als executiekosten, gemaakt ter verkrijging van door de Klant verschuldigde bedragen, komen voor rekening van de Klant.

ARTIKEL 14. | AANSPRAKELIJKHEID EN VRIJWARING

  1. Struct Marketing is niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door onjuistheden of onvolledigheden in de door de Klant verstrekte gegevens, een andere tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de Klant die uit de wet of de Overeenkomst voortvloeien dan wel een andere omstandigheid die niet aan Struct Marketing kan worden toegerekend.
  2. Struct Marketing verleent de overeengekomen Diensten naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen die aan een bekwaam vakgenoot mogen worden gesteld. Voor zover de aard of strekking van de betreffende verbintenis daaraan niet dwingend in de weg staat, verbindt Struct Marketing zich echter uitsluitend tot een inspanningsverbintenis.
  3. De Klant is zich ervan bewust dat Struct Marketing ter zake opgeleverde websites of websiteonderhoud redelijkerwijs geen volledige bescherming kan bieden tegen de veiligheidsrisico’s die een verbinding met het internet meebrengt en dat deze risico’s groter zijn in het geval van een permanente verbinding met het internet. Struct Marketing is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van inbreuken op de beveiliging van websites.
  4. Struct Marketing is niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door fouten, misconfiguratie en het niet meer werken van een opgeleverde website doordat bepaalde scripts, codes of plug-ins niet meer werken bij verouderde versies van scripttalen of plug-ins van derden die niet meer kunnen worden geüpdatet of in andere zin tot problemen leiden.
  5. Struct Marketing is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van vermissing, verwisseling of beschadiging van data en overige gegevens van de Klant.
  6. Struct Marketing is niet aansprakelijk voor schending van (intellectuele eigendoms)rechten van de Klant door derden.
  7. Struct Marketing is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van storingen of te verrichten onderhoud aan servers en andere systemen waarvan de Dienstverlening van Struct Marketing afhankelijk is.
  8. Aansprakelijkheid van Struct Marketing voor indirecte schade, gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen, verminderde goodwill, schade door bedrijfsstagnatie, schade als gevolg van aanspraken van afnemers van de Klant, verminking of verlies van data, schade verband houdende met het gebruik van door de Klant aan Struct Marketing voorgeschreven software van derden en alle andere vormen van schade dan genoemd in het volgende lid, uit welken hoofde dan ook, is uitgesloten.
  9. De in deze algemene voorwaarden opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid van Struct Marketing gelden niet indien de schade te wijten is aan opzet of bewuste roekeloosheid van Struct Marketing. Struct Marketing is uitsluitend aansprakelijk voor aan hem toerekenbare, directe schade. Onder directe schade wordt uitsluitend verstaan:
  • redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, voor zover de vaststelling betrekking heeft op schade in de zin van deze algemene voorwaarden;
  • de eventuele redelijke kosten noodzakelijk om de gebrekkige prestatie van Struct Marketing aan de Overeenkomst te laten beantwoorden;
  • redelijke kosten, gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover Klant aantoont dat deze kosten hebben geleid tot beperking van de directe schade als bedoeld in deze algemene voorwaarden.
  1. In geval niettegenstaande de in de vorige leden vervatte aansprakelijkheidsuitsluitingen enige aansprakelijkheid op Struct Marketing mocht rusten, zal de aansprakelijkheid te allen tijde beperkt zijn tot eenmaal de factuurwaarde van de Overeenkomst, althans dat gedeelte van de Overeenkomst waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft, of, indien de Overeenkomst reeds een langere looptijd heeft dan zes maanden, het over de laatste zes maanden verschuldigde factuurwaarde van de Overeenkomst.
  2. De verjaringstermijn van alle rechtsvorderingen jegens Struct Marketing bedraagt 12 maanden na ontstaan van die vordering, met dien verstande dat elke aansprakelijkheid van Struct Marketing vervalt indien 18 maanden zijn verstreken sinds het eindigen van de Overeenkomst en de rechtsvordering niet binnen de bedoelde termijn van 12 maanden is ingesteld.
  3. Indien de Klant ter uitvoering van de Overeenkomst aan Struct Marketing goederen, zoals afbeeldingen, video’s, teksten etc. verstrekt die beschermd zijn krachtens de Auteurswet of enig ander intellectueel eigendomsrecht, staat de Klant ervoor in dat geen inbreuk op intellectuele eigendomsrechten van derden wordt gemaakt en vrijwaart hij Struct Marketing in en buiten rechte van alle gevolgen voortvloeiende uit het gebruik, de verveelvoudiging of reproductie daarvan.
  4. De Klant vrijwaart Struct Marketing van zijn eventuele aanspraken en aanspraken van derden voor schade waarvan de oorzaak aan anderen dan Struct Marketing toerekenbaar is. Indien Struct Marketing uit dien hoofde door derden mocht worden aangesproken, dan is de Klant gehouden Struct Marketing zowel buiten als in rechte bij te staan en meteen al hetgeen te doen dat van hem in dat geval redelijkerwijs verwacht mag worden. Mocht de Klant in gebreke blijven in het nemen van adequate maatregelen, dan is Struct Marketing, zonder ingebrekestelling, gerechtigd zelf daartoe over te gaan. Alle kosten en schade aan de zijde van Struct Marketing en/of derden daardoor ontstaan, komen integraal voor rekening en risico van de Klant.

ARTIKEL 15. | INTELLECTUELE EIGENDOM

  1. Struct Marketing behoudt zich alle rechten en bevoegdheden van intellectuele eigendom voor die hem volgens de wet, zoals de Auteurswet, toekomen. Voor zover deze rechten niet bij derden rusten, blijft het eigendom van de door Struct Marketing opgeleverde Werken, maar ook van verstrekte ideeën, beelden, concepten etc. bij Struct Marketing rusten. Deze goederen mogen door de Klant uitsluitend worden gebruikt voor de door Partijen bij het aangaan van de Overeenkomst beoogde gebruiksdoeleinden en aldus niet buiten deze beoogde gebruiksdoeleinden worden verveelvoudigd, gereproduceerd, bewerkt of doorgegeven aan derden, zonder voorafgaande Schriftelijke toestemming van Struct Marketing. Het is de Klant niet toegestaan om delen van een opgeleverd Werk te gebruiken als onderdeel van een andere productie.
  2. Indien de Klant volledig heeft voldaan aan zijn verplichtingen uit de Overeenkomst, verkrijgt hij een licentie tot gebruik van het definitieve Werk voor de doeleinden zoals in de Overeenkomst voorzien. Indien over deze doeleinden geen afspraken zijn gemaakt, dan blijft de licentieverlening beperkt tot dat gebruik van het Werk, waarvoor op het moment van het aangaan van de Overeenkomst plannen bestonden. Deze plannen dienen aantoonbaar vóór het sluiten van de Overeenkomst aan Struct Marketing bekend te zijn gemaakt. Ter beschikkingstelling en overdracht aan de Klant van rechten op andere goederen dan het definitieve Werk, waaronder “het ruwe materiaal”, is niet mogelijk, tenzij uitdrukkelijk en Schriftelijk anders is overeengekomen.
  3. Partijen kunnen naderhand Schriftelijk overeenkomen dat de Klant rechten van intellectuele eigendom op het geleverde Werk of content daarop afkoopt. Middels een licentievergoeding ofwel royalty fee kan een afgesproken gebruiksvorm worden vastgelegd teneinde het voor de Klant mogelijk te maken om gebruik daarvan buiten de gebruiksdoeleinden als bedoeld in het vorige lid, mogelijk te maken.
  4. Een aan de Klant toerekenbare schending van de intellectuele eigendomsrechten van Struct Marketing, geeft Struct Marketing het recht om onmiddellijke ongedaanmaking van de inbreuk, alsmede een nader aan de hand van de aard en omvang van de inbreuk vast te stellen schadevergoeding te vorderen.
  5. Tenzij uitdrukkelijk en Schriftelijk anders is overeengekomen, behoort niet tot de Dienstverlening het uitvoeren van onderzoek naar het bestaan van octrooirechten, merkrechten, tekening of modelrechten en auteursrechten van derden. Ditzelfde geldt voor een eventueel onderzoek naar de mogelijkheid van dergelijke beschermingsvormen voor de Klant.
  6. Tenzij dit gelet op de aard van het Werk redelijkerwijs niet van de Klant kan worden gevergd, is Struct Marketing gerechtigd om zijn naam op het Werk te vermelden dan wel te laten verwijderen. Zonder voorafgaande toestemming is het Klant niet toegestaan om het Werk zonder vermelding van deze naam te gebruiken.
  7. Struct Marketing heeft het recht een Werk of delen daarvan te tonen aan het publiek ten behoeve van zijn eigen marketingdoeleinden/promotie, op bijvoorbeeld zijn website of op sociale media, zonder dat hiervoor voorafgaande uitdrukkelijke toestemming van de Klant is vereist en zonder dat dienaangaande enige vergoeding behoeft te worden betaald.

ARTIKEL 16. | SLOTBEPALINGEN

  1. Struct Marketing is te allen tijde gerechtigd om zijn rechten en verplichtingen uit de Overeenkomst aan een derde over te dragen, bijvoorbeeld in verband met een wijziging van zijn rechtsvorm.
  2. Op iedere Overeenkomst en alle daaruit tussen Partijen voortvloeiende rechtsverhoudingen is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
  3. Alvorens een eventueel beroep te doen op de rechter, zijn Partijen verplicht zich optimaal in te spannen om het geschil in onderling overleg te beslechten.
  4. Uitsluitend de bevoegde rechter binnen het arrondissement van de rechtbank Oost-Brabant wordt in eerste aanleg aangewezen om van eventuele gerechtelijke geschillen tussen Partijen kennis te nemen, onverminderd het recht van Struct Marketing een andere volgens de wet bevoegde rechter aan te wijzen.

Terug naar het leuke gedeelte

Met onderstaande knop kan je terug naar de homepagina gaan