Social Media
Social media content op maat
Mensen doen zaken met een merk, niet met een bedrijfsnaam. Voor veel ondernemingen is het dan ook relevant om zichzelf als merk neer te zetten op social media. Met unieke en passende content vergroot je jouw bereik én bouw je een community op.
Jij zorgt voor de goede verhalen Struct zorgt voor strakke content.
Huisstijl is de basis
Door de huisstijl door te voeren creëren we herkenning onder volgers. Denk aan taal- en kleurgebruik.
Plannen & posten
Door een contentkalender op te stellen brengen we structureel content aan de man.
Oproepen tot actie
Content posten is leuk, maar door ook echt op te roepen tot actie levert social media ook echt wat op.
Hoe gaan we te werk?
Effectieve en unieke social media marketing begint met na te denken over wat je uit social media wil halen. Door te weten wat je aan je doelgroep wil laten zien is het maken van een doordachte aanpak zo gedaan. Struct helpt graag met een stukje strategie maar ook met het creëren van de content zelf.
1. Kennismaking & Strategie
Middels een vrijblijvend gesprek brengen we jouw bedrijf, doelgroep en doelstellingen in kaart. Een goed begin is het halve werk. Denk aan vragen als:
- Wat wil je bereiken met social media?
Naamsbekendheid opbouwen, interactie met de doelgroep of meer verkeer naar je website? Samen kijken we wat er met social media bereikt kan worden. - Wie zijn jouw (ideale) volgers?
We gaan de huidige en potentieële doelgroep analyseren, om zo te begrijpen wat wel en niet werkt. - Welke kanalen wil je inzetten?
Er zijn veel verschillende kanalen, niet ieder kanaal hoeft gebruikt te worden. Samen kijken we waar we de focus op leggen.
2. Planning & Contentcreatie
Nadat de strategie staat is het nu tijd om de content zelf te gaan maken.
- Contentkalender
We gaan eerst de contentkalender invullen, we zorgen voor een mooie mix van promotie, interactie en klantverhalen. - Contentformaten
Statische foto’s, video’s of interactieve story’s? Er is veel mogelijk, samen kijken we wat er mogelijk is. - Branding
Het kleurgebruik, letterype en de tone of voice worden vanuit de huisstijl doorgevoerd.
3. Bijsturen & adverteren
Nadat de eerste berichten online staan gaan we kijken naar wat er nog verbeterd kan worden. Daarnaast is het mogelijk om te starten met het adverteren op social media.
- Segmentatie
Reageert een bepaald deel van de doelgroep beter op een bepaalde post? Dan spelen we daar op in. - A/B testen
Door verschillende versies van een post aan twee groepen te laten zien, wordt duidelijk welke elementen zorgen voor betere prestaties. - Retargeten
Door gebruikers opnieuw te benaderen zorgen we voor meer conversies.
4. Groeien maar!
Na de laatste controles zijn we er klaar voor om de website live te zetten op jouw domeinnaam.
- Rapportages
Automatisch worden de prestaties gemeten en rapportages aangemaakt. Zo zie je snel of de strategie werkt. - Doorlopende contentcreatie
Tevreden met het resultaat? Dan zorgen we dat de contentkalender verder wordt ingevuld en er doorlopend content wordt gemaakt.
Nieuwsgierig geworden?
Dat snap ik, online marketing is, met de juiste strategie, gewoon superleuk .
Met bovenstaande aanpak zorgen we ervoor dat jouw social media content naar wens wordt gemaakt.
Ik sta er in ieder geval voor open om nieuwe uitdagingen aan te gaan en mooie doelen te halen, jij ook?